Better and cheaper
That’s a pretty powerful combination. Some customers gravitate toward the option that offers ease, quality and convenience, while others prefer low price. If you can do both… One way we’ve seen that done is with scale. Many people prefer the big box store to the local merchant. Not only is it often cheaper, but the selection might be dramatically better, the parking might be easier and in some rare cases, the service is better as well. How is this possible? Because volume pays off in almost every way that matters to the customer. Another way is with proprietary insight. If a company has a production process, a patent or some other barrier, they can often deliver something faster and cheaper… a barrier that a competitor without that shortcut can’t overcome. A third way is with herculean effort. When the people who work on the team simply care more. Caring is work, and caring is in short supply. An organization staffed with smart people who care can often run circles around a lazier competitor. Most of the time, though, you’re probably unable to rely on one of these approaches. If that’s the case, the next best option is to choose. To actually be better (regardless of price) or to actually be cheaper. But pretending that you have both doesn’t work very well. It costs a lot but it’s worth more than it costs.

E-commerce Consult

Op veel vlakken van e-commerce kan er advies gegeven worden

Interim E-commerce

Tijdelijke vervanging voor huidige e-commerce manager

E-commerce consult

Marketplaces

Logistiek

PIM / PXP

Budgetering

Mochten er twijfels zijn over bepaalde aspecten binnen de e-commerce, kan ik meekijken. Hier heb ik verschillende producten voor ontwikkel, die direct kunnen worden afgenemomen. Kijk in de dienstenwebshop voor de verschillende vormen van consult.

Interim E-commerce

Als interim e-commerce manager zorg ik tijdelijk voor de complete aansturing van het e-commerce team. Dit kan als (plaats)vervanger zijn van de huidige manager of voor het implementeren van een nieuw project. Daarnaast ook voor het opbouwen van een nieuw digital team of voor de optimalisatie van de huidige processen en resultaten. Door mijn brede marketingkennis en mijn ervaring in management, kan ik als interim manager snel de dagelijkse aansturing en operationele werkzaamheden verzorgen. Daarbij ben ik als e-commerce manager de ideale sparringpartner voor de specialisten op je werkvoer.
Wanneer het e-commerce team klaar is voor de volgende stap of juist een frisse blik nodig heeft, werk kan er ook op strategisch niveau meegedacht worden. Eerste onderzoek ik welke processen geoptimaliseerd kunnen worden en waar lekken kunnen zitten. Vervolgens maak ik een persoonlijk en op maat gemaakt plan, met de doelstellingen om de online verkopen te verhogen en het online rendement te maximaliseren. Project managementImplementeren of opzetten van grote projecten vraagt veel van je teams en managers. De afgelopen jaren heb ik veel ervaring opgedaan in het implementeren van volledig nieuwe e-commerce– én customer data-platformen, in kaart brengen en optimaliseren van retourprocessen én de integratie van diverse kanalen en tools. Wat het project ook is, ik kan het complete traject vanaf onderzoek tot lancering op mij nemen.